Přihláška na kurz multi user

Fakturační údaje

Pro vystavení faktury vyplňte údaje týkající se vaší společnosti.

Údaje účastníka kurzu

Tyto údaje potřebujeme pro vystavení osvědčení o absolvování kurzu.

Zadejte prosím jméno a příjmení dalšího účastníka. Chceteli přidat dalšího klikněte na symbol "+".

Akreditovaný vzdělávací kurz se zaměřuje na problematiku dětí odsouzených rodičů a jejich specifickou životní situaci. Účastníkům poskytne porozumění dopadům věznění na psychický vývoj dítěte, vztahovou dynamiku i možnosti odborné intervence v rámci sociální práce.

Kurz je určen pro pracovníky OSPOD a sociální pracovníky neziskových organizací, kteří pracují s touto cílovou skupinou.

Lektorkou kurzu bude Mgr. Jitka Navrátilová, Ph.D., autorka publikace „Rodičovství za mřížemi: dopady věznění na děti“.

Anotace:

Vzdělávací program se zaměřuje na problematiku dětí odsouzených rodičů a jejich specifickou životní situaci, kvůli které mají zcela jiné potřeby, aby mohly dobře prospívat. Jejich potřeby a problémy však zůstávají skryté a nepovšimnuté, což představuje velice závažné dopady na jejich přítomný i budoucí život. Cílem kurzu je vybavit účastníky znalostmi o dopadech věznění na dítě, vztahové dynamice, psychickém vývoji i možnostech intervence. Účastníci získají přehled o výzkumech v oblasti, konkrétních příbězích i nástrojích pro sociální práci s touto cílovou skupinou.

Cílové kompetence účastníka:

- porozumění dopadům věznění rodiče na dítě

- porozumět potřebám dětí odsouzených rodičů

- schopnost komplexně posoudit životní situaci dětí odsouzených rodičů

- znalost možností podpory vztahu mezi dítětem a rodičem ve vězeňském kontextu

- schopnost komunikovat s dítětem a pečujícími osobami v tématu vězeňství

- orientace v přístupech attachmentu a capability přístupu.

 

 


Lektorka:

Mgr. Jitka Navrátilová, Ph.D., působí na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity a specializuje se na ochranu ohrožených rodin a dětí. Je spoluautorkou knihy Rodičovství za mřížemi: dopady věznění na děti, vydané v roce 2024, a nositelkou ceny MUNI Scientist 2023 za popularizaci vědy.

 

 

 


Navrátilová Jitka, Navrátil Pavel a kol.:
Rodičovství za mřížemi – Dopady věznění rodiče na dítě.
Vydala: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, Masarykova univerzita.
ISBN 978-80-246-5793-6

Letos vás opět zveme na konferenci jejíž motto zní „Pojďme se zastavit  se sv. Anežkou“.

Konferenci připravujeme na téma: ROZVÍJÍME HODNOTY CHARITY za účasti našeho otce arcibiskupa Mons. Jana Graubnera a prezidenta CHČR biskupa Mons. Mgr. Pavla Posáda. Zváni jsou všichni chariťáci, kteří chtějí sv. Anežce poděkovat za její přímluvu.

Akce se koná pod záštitou pomocného biskupa Mons. Antonína Baslera. Významným hostem konference bude prezident Caritas Europe P. Michael Landau.

Celou konferencí a diskuzními panely nás provede moderátor P. Mgr. Marián Pospěcha, farář Římskokatolické farnosti Dolní Lutyně a moderátor TV Noe.

PROGRAM DNE:

9.00      Slavnostní mše svatá v katedrále sv. Václava

10.30    Zahájení konference

Moderátor: P. Marián Pospěcha

 

I. BLOK programu, 11.00- 12.40 :

11.00-11.20 Arcibiskup Mons. Jan Graubner – Hodnoty, které utvářejí službu Charity. Význam Kodexu CHČR.

11.20-11.50 Prezident Caritas Europe P. Michael Landau  – Charita jako znamení naděje v Evropě: Hodnoty, které utvářejí naši službu i společnost. Evropský kontext a výzvy dneška. Hodnoty jako kompas. Inspirace pro budoucnost.

11.50-12.10 P. Mgr. Petr DujkaHodnoty, které inspirují mladé: Jak Charita oslovuje novou generaci. Jak může sv. Anežka oslovit mladé? Proč a jak oslovit mladé? Výzvy a příležitosti v práci s mladými.  

12.10-12.25 Kristýna Štecová, zástupkyně Young Caritas Praha - Mladí lidé a solidarita.

12.25-12.40 PANELOVÁ DISKUZE / přednášející I. bloku

---------------------

12.40-13.30             RAUT

---------------------

II. BLOK programu, 13.30 – 15.30 :

13.30 – 14.10 Prof. Elisabeth Jünemann – DEKACERT: Žít hodnoty naplno – Desatero jako nástroj pro ukotvení a rozvoj identity Charity. Hodnoty potřebují oporu. Konkrétní oblasti, kterých se DEKACERT týká. Zkušenosti z Charit, které prošly certifikací. DEKACERT jako etická kotva. Pozvání a výzva.

14.10 – 14.30  Bc. Marie Štípská -  Kultura organizace jako zrcadlo hodnot. Na základě výzkumu v naší Charitě se podělíme o pohled zaměstnanců na to, co je motivuje, co jim dává smysl, co by si přáli změnit a jak lze sladit pracovní prostředí, motivační nástroje a organizační kulturu s hlubšími etickými a společenskými principy.

14.30 – 14.50 Jitka Navrátilová, PhD. – Důstojnost člověka jako výzva i závazek: Etika ve vztahu ke klientovi v praxi Charity. Navázání na hodnotový rámec. Kdo je klient dnes? Etická dilemata v každodenní praxi. Jak důstojnost chránit a rozvíjet. Hodnoty nejsou jednosměrné.

14.50 – 15.15 PANELOVÁ DISKUZE / přednášející II. bloku.

---------------------

 

15.15 – 15.30 závěrečné slovo a požehnání prezidenta CHČR Mons. Pavla Posáda.

 

Konferenci pořádá Vzdělávací institut pro charitní praxi o.p.s. ve spolupráci s Charitou ČR, Českou biskupskou konferencí, Arcibiskupstvím Olomouc a Arcidiecézní charitou Olomouc.

 

Pozn.: změna programu vyhrazena.

 

 

Cíl školení:

Kurz představuje propojení spirituality a sociální práce, zaměřuje se na rozlišení spirituality od religiozity (osobní náboženské praxe) a seznamuje účastníky s různými typy spirituálních potřeb a posouzení. Cílem je nejen získat teoretický přehled, ale také praktické dovednosti pro práci s klienty a motivaci k citlivějšímu přístupu prostřednictvím vlastní spirituality.

Co účastí získáte?

Akreditace

Číslo akreditace MPSV: A2024/0659-SP/PC/VP

DOBRO AKADEMIE reaguje na průzkum, provedený na podzim 2023 mezi koordinátory dobrovolníků z České republiky a Slovenska. Sestavili jsme vzdělávací program, který zahrnuje všechno, po čem jste volali. Mimo přednášek a prezentací odborníků je nedílnou součástí i významný blok, věnovaný vzájemné inspiraci a sdílení dobré praxe.

Akademie zahrnuje 4 vzdělávací moduly, rozložené do dvou let. Každý z nich představuje 16 hodin výuky, celkem tedy 68 hodin. Na jejím konci čeká na účastníky certifikát o absolvování Akademie.

Akademii zahájí Ing. Pavel Šotola, krajský radní pro sociální věci a neziskový sektor Pardubického kraje a zástupce bis

kupství královéhradeckého, a Mons. Jan Paseka, generální vikář  královéhradecké diecéze.


JEDNOTLIVÉ MODULY AKADEMIE

MODUL 1 - Nástroje v oblasti řízení dobrovolníků
23. 05. 2024 - 24.05.2024
Pardubice, Krajský úřad, Komenského nám. sál J. Kašparů

MODUL 2 - Péče o dobrovolníky
10. 09. 2024 - 11.09.2024
T-Mobile Experience centrum,  Na Pankráci 1727/86, 14000 Praha 4 - Nusle, stanice metra C - Pankrác

MODUL 3 - Management a marketing dobrovolnictví
6.3.2025 - 7.3.2025
Olomouc (centrum)

MODUL 4 - Rozvoj komunitního dobrovolnictví - pouze pro účastníky celé DOBRO AKADEMIE
22.05.2025 - 23.05.2025
Vysoké Tatry, Dolný Smokovec – Charitný dom


Přihlášky:

Přihlášky přijímáme na celou akademii najednou (není možné se přihlásit jen na jeden samostatný modul).

Cena a platební podmínky:

Účastnické místo je rezervováno po připsání úhrady na náš účet. Platební podmínky zašleme e-mailem po odes

lání přihlášky na Akademii. Platbu je možné provést najednou, nebo ve 4 platbách, vždy nejpozději 3 pracovní dny před začátkem každého modulu. Neuhrazení platby automaticky ruší přihlášku na celou Akademii.

Při platbě předem je cena za celou Akademii (zahrnuje všechny 4 moduly) 8800 Kč.
Storno přihlášky je možné maximálně 5 dní před začátkem prvního modulu.
Při stornu vracíme 70% z uhrazené částky.

V rámci Akademie nezajišťujeme ubytování ani stravování účastníků.
K dispozici bude drobné občerstvení a nealkoholické nápoje.


JEDNOTLIVÉ MODULY A JEJICH OBSAH

MODUL 1 - Nástroje v oblasti řízení dobrovolníků
23. 05. 2024 - 24.05.2024
Pardubice, Krajský úřad, Komenského nám. sál J. Kašparů

MODUL 2 - Péče o dobrovolníky
10. 09. 2024 - 11.09.2024
T-Mobile Experience centrum,  Na Pankráci 1727/86, 14000 Praha 4 - Nusle, stanice metra C - Pankrác

MODUL 3 - Management a marketing dobrovolnictví

6.3.2025 - 7.3.2025
Olomouc (centrum)

MODUL 4 - Rozvoj komunitního dobrovolnictví
22.05.2025 - 23.05.2025
Vysoké Tatry, Dolný Smokovec – Charitný dom

Partnerem DOBRO AKADEMIE je Magenta Experience Center, děkujeme!

Kurz plynule navazuje na SOTER 1  (předpokládá jeho absolvování).

Okrajově se věnuje i možnosti odebrání dítěte a tranzitní péče v návaznosti na způsoby vyhodnocení ze SOTER 1 - zejména s ohledem na to, jak pracovat s podezřením

Začátek výuky: 9:00
Předpokládaný konec výuky: 15:30

Termíny:

Přínosem kurzu je komplexní přístup k problematice spirituality jako základního pilíře celostního přístupu ke klientovi. Cílem je seznámení, prohloubení a nácvik práce se spirituálními potřebami a integrace tohoto stylu práce do struktur organizace.

Kurz je určen pro sociální pracovníky, vedoucí a ředitele organizací.

Anotace:

Kurz se věnuje tématu propojení sociální práce/sociálních služeb a spirituality.

První den si účastníci kurzu hned v úvodu ujasní rozlišení spirituality od religiozity (osobní náboženské praxe). Dále se věnují tématu spirituálních potřeb, seznámí se s různými typy spirituálního posouzení včetně spirituálního sebeposouzení a také různým možnostem spirituálně orientovaných intervencí v sociálních službách. Prakticky si vyzkouší, který model spirituálního posouzení je vhodný pro jejich cílovou skupinu.

Druhý a třetí den kurzu je věnovaný tématu integrace spirituality do organizace. Účastníci vytvoří v rámci skupinové práce návrh pojetí spirituality, zformulují hlavní zásady plynoucí z definice spirituality a definují základní postoje plynoucí ze zásad pro vlastní organizaci. Poslední den se věnuje reflexi zkušeností s definováním pojetí spirituality ve vlastní organizaci. Dále pak analýze dokumentace, propagace i infrastruktuře organizace z perspektivy pojetí spirituality v dané organizaci.

Akreditace

Číslo akreditace u MPSV: A2022/0236-SP/VP

databaserocketlayers