DOBRO AKADEMIE reaguje na průzkum, provedený na podzim 2023 mezi koordinátory dobrovolníků z České republiky a Slovenska. Sestavili jsme vzdělávací program, který zahrnuje všechno, po čem jste volali. Mimo přednášek a prezentací odborníků je nedílnou součástí i významný blok, věnovaný vzájemné inspiraci a sdílení dobré praxe.
Akademie zahrnuje 4 vzdělávací moduly, rozložené do dvou let. Každý z nich představuje 16 hodin výuky, celkem tedy 68 hodin. Na jejím konci čeká na účastníky certifikát o absolvování Akademie.
Na zářijový modul je možné se přihlásit i samostatně.
OBSAH MODULU 2 - Péče o dobrovolníky
10. 09. 2024 - 11.09.2024
MÍSTO: T-Mobile Experience centrum, Na Pankráci 1727/86, 14000 Praha 4 - Nusle, stanice metra C - Pankrác.
Čas: 1. Den 9.30-16.00, 2. Den 8.30-15.00.
MODUL 1 - Nástroje v oblasti řízení dobrovolníků
23. 05. 2024 - 24.05.2024
Pardubice, Krajský úřad, Komenského nám. sál J. Kašparů
MODUL 2 - Péče o dobrovolníky
10. 09. 2024 - 11.09.2024
T-Mobile Experience centrum, Na Pankráci 1727/86, 14000 Praha 4 - Nusle, stanice metra C - Pankrác.
MODUL 3 - Management a marketing dobrovolnictví
6.3.2025 - 7.3.2025
Olomouc (centrum)
MODUL 4 - Rozvoj komunitního dobrovolnictví
22.05.2025 - 23.05.2025
Vysoké Tatry, Dolný Smokovec – Charitný dom
V rámci Akademie nezajišťujeme ubytování ani stravování účastníků.
K dispozici bude drobné občerstvení a nealkoholické nápoje.
Chtěli byste virtuálního asistenta, který je vám k dispozici 24/7, nikdy není unavený, nikdy nemocný, a nikdy nepotřebuje dovolenou? A co víc, pracuje zdarma nebo téměř zdarma?
Máte ho na dosah. Potřebujete se ho jen naučit úkolovat.
V kurzu se dozvíte:
...a spousty dalších tipů
Pokud nám předem pošlete témata, se kterými byste chtěli od AI pomoci a nevíte přesně jak, lektor se na ně může během výuky zaměřit. Něco nového se můžete naučit i od kolegů, kteří už AI využívají.
Nebuďte poslední, kdo začne s AI asistenty pracovat!
Investované dvě hodiny času vám ušetří stovky dalších hodin.
--------------------------
Lektor kurzu je bývalým ředitelem domova pro seniory, s bohatými zkušenostmi nejen v péči o seniory, ale i s využíváním AI v každodenním životě. Jeho nadhled a praktické zkušenosti Vám pomohou najít způsob, jak můžete AI využít ve vašem specifickém pracovním prostředí, pro zlepšení kvality života vašich klientů i zaměstnanců.
Kurz se zaměřuje na implementaci etického programu DEKACERT® do vnitřních předpisů organizace a jeho propojení se standardy kvality sociálních služeb. V rámci kurzu bude věnována pozornost metodám, jak vhodně seznamovat nové
pracovníky s etickým programem DEKACERT®.
Během kurzu se zaměříme na různé způsoby monitorování dodržování přijatých principů v praxi. Kurz poskytne prostor pro sdílení vlastních zkušeností s programem DEKACERT® a diskusi o úspěších a výzvách jeho implementace.
Kurz je určen pro ředitele organizací, metodiky služeb, vedoucí a sociální pracovníky,
kteří chtějí implementovat DEKACERT do vnitřních předpisů a SQSS.
V ceně drobné občerstvení.
Čas konání 09:00 - 15:00
Chtěli byste virtuálního asistenta, který je vám k dispozici 24/7, nikdy není unavený, nikdy nemocný, a nikdy nepotřebuje dovolenou? A co víc, pracuje zdarma nebo téměř zdarma?
Máte ho na dosah. Potřebujete se ho jen naučit úkolovat.
V kurzu se dozvíte:
...a spousty dalších tipů
Pokud nám předem pošlete témata, se kterými byste chtěli od AI pomoci a nevíte přesně jak, lektor se na ně může během výuky zaměřit. Něco nového se můžete naučit i od kolegů, kteří už AI využívají.
Nebuďte poslední, kdo začne s AI asistenty pracovat!
Investované dvě hodiny času vám ušetří stovky dalších hodin.
--------------------------
Lektor kurzu je bývalým ředitelem domova pro seniory, s bohatými zkušenostmi nejen v péči o seniory, ale i s využíváním AI v každodenním životě. Jeho nadhled a praktické zkušenosti Vám pomohou najít způsob, jak můžete AI využít ve vašem specifickém pracovním prostředí, pro zlepšení kvality života vašich klientů i zaměstnanců.
Seznámit účastníky s tím, jak lze etický program DEKACERT promítnout do vnitřních předpisů organizace v souladu se standardy kvality sociálních služeb, jak s ním seznamovat pracovníky, a to i v zařízeních, která se dosud s tímto programem neseznámila, jak monitorovat, zda přijaté principy dodržují v praxi.
Bude příležitost pro sdílení vlastních zkušeností s programem DEKACERT®, co se v praxi osvědčilo a co nikoliv.
V ceně semináře je drobné občerstvení.
Akreditovaný kurz MPSV v rozsahu 8 vyučovacích hodin
Za účasti prezidenta CHČR, Mons. Pavla Posáda
09:00: Registrace a přivítání účastníků
09:30 Úvodní slovo otce biskupa Mons. Pavla Posáda, prezidenta Charity ČR
DEKACERT® a jeho přínos pro Charitu
Lektoři: Ing. Mgr. Zdenka Kumstýřová, doc. David Bouma Ph.D., Mgr. Zdislava Čepelková
Hodnota: Sváteční čas (hodnota č. 3)
Lektor: Mgr. Lucie Szotkowská
Stručné představení hodnot č. 4 až 10
Lektor: Ing. Danuše Martinková
Shrnutí a diskuze
Prezentace je určena pro zaměstnance Charit.
Pro všechny, kdo vyplnili zaslaný dotazník, je účast bezplatná.
Odkaz na prezentaci zašleme přihlášeným elektronickou poštou.
Těšíme se na vás!
Tým Vzdělávacího institutu pro charitní praxi
Nová akreditace upravena podle připomínek účastníků předešlých kurzů. Kurz je vhodný i jako teambuildingová akce v krásném prostředí.
Pečující osoba, pracovník v sociálních službách a sociální pracovník (dále jen PSS + SP), která si neuvědomuje své vlastní duchovní potřeby, své vlastní niterné bolesti a nerozumí jim, nemůže klientům, o které pečuje, mnoho pomoci.
Kurz zakládá nebo prohlubuje určitou kompetenci pečujících PSS a SP v oblasti duchovních potřeb nejen svých vlastních, ale především klientů. Měl by pomoci pochopit základní sebepoznání všem pracovníkům v sociální péči, kteří mají o tuto problematiku zájem, ale současně si nejsou úplně jistí, zda ji vnímají správně. Jakmile totiž klient rozpozná, že pečující jeho duchovnímu stavu a duchovním potřebám nerozumí, stáhne se, změní téma rozhovoru, mlčí. Takto prožitá negativní zkušenost ho může na dlouhou dobu negativně ovlivnit.
Hlavním cílem tohoto kurzu je tedy sebepoznání, jako nezbytná cesta k pomoci druhým. Pomoci pečujícím stát se vnímavými k náznakům, slovům mezi řádky, mlčením, kterými nás mnohdy naši klienti upozorňují, že potřebují v oblasti svých duchovních potřeb pomoci, že hledají lásku, porozumění, odpuštění, klid a naději.
Začátek výuky první den: 9:30
Konec výuky poslední den: 15:00
Číslo akreditace MPSV: A2022/1293-SP/PC/VP
Stravu a ubytování zajistíme, hradí se zvlášť.
Při vyšším počtu účastníků z jedné organizace je možná sleva.
Kurz plynule navazuje na SOTER 1 (předpokládá jeho absolvování).
Okrajově se věnuje i možnosti odebrání dítěte a tranzitní péče v návaznosti na způsoby vyhodnocení ze SOTER 1 - zejména s ohledem na to, jak pracovat s podezřením
Začátek výuky: 9:00
Předpokládaný konec výuky: 15:30
Kurz je úvodem do sociální práce s rodinou.
Seznamuje se zákonným, vymezení práce v rodině včetně základních činností sociální služby ; zopakuje obecné pojmy v a zkratky v prorodinné problematice. Součástí je i úvod do vyhodnocení potřeb rodiny i dítěte a využití zdrojů jednotlivých členů rodiny jako hybné síla ke zlepšení situace rodiny jako systému.
Absolvent kurzu získá lepší přehled, odborné a zákonné znalosti, schopnosti a dovednosti při práci s rodinou. V praxi díky nim využije schopnost vedení rozhovoru a vyhodnocení situace (odlišné při práci s jednotlivcem a při práci s rodinou), naučí se vytvořit jednoduchý záznam rodinné kazuistiky pomocí rodinné mapy
Kurs je velmi vhodný pro terénní i ambulantní práci - všude tam, kde se pracuje přímo s lidmi.
Začátek výuky: 9:00
Předpokládaný konec výuky: 15:30